Comentário das imagens expostas


quarta-feira, 31 de agosto de 2011

HONDA NR750.... ainda se lembram?



Em 1992 a Honda apresentou ao mundo uma montra de tecnologia chamada NR750. Entre outras coisas esta mota tinha: pistões ovais, para poder ter 8 valvulas por cilindro; 2 bielas por pistão; já utilizava fibra de carbono e titânio; era uma 750 com 125 cavalos, etc, etc, etc....



Ainda Hoje é uma das minhas motas de sonho e uma das motos mais bonitas alguma vez construida.....






Os célebres pistões ovais de duas bielas e 8 válvulas por cilindro

_________________________________________________

Honda NR 750
Year - 1992
Engine - Liquid cooled, four stroke, 90°V-four oval cylinder, DOHC, 8 valve per cylinder - 32 Valve
Capacity - 747.7Bore x Stroke101.2 x 50.6 x 42 mm
Compression Ratio - 11.7:1
Induction - Electronic fuel injection 8x 30mm chokes, 2 injectors per cylinder
Ignition / Starting - Computer-controlled digital / electric
Max Power - 125 hp 92 KW @ 14000 rpm (rear tyre 115.8 hp @14500 rpm)
Max Torque - 47.9 hp 6.6 kg-m @ 11000 rpm
Primary Trasmission - Kevlar Compound System
Secondary Transmission / Drive - 6 Speed / chainFront
Main Frame - Aluminium
Suspension - 45mm Showa inverted telescopic forks, preload, compression and rebound damping adjustment.
Rear Suspension - Pro-link arm Showa monoshock, preload, compression and rebound damping adjustment.
Front Brakes - 2x 310mm disc 4 piston calipers
Rear Brakes - Single 220mm disc 2 piston caliper
Front Tyre - 130/70 ZR16
Rear Tyre - 180/55 ZR17
Dry-Weight - 220 kg
Fuel Capacity - 17 Litres
Consumption average - 12.6 km/lit
Braking 60 - 0 / 100 - 0 - 12.9 m / 35.9 m
Standing ¼ Mile - 11.4 sec / 197.3 km/h
Top Speed - 257.3 km/h
Others: Honda's advanced forward thinking design features for the time included, front indicators integrated into mirrors, twin exposed side mounted radiators, underseat exhaust and a louvred swooping fairing constructed from carbon fiber with a one piece tail unit. The rider was protectd from the wind by a titanium tinted windscreen.

1 comentário:

  1. Caro amigo.

    Ainda hoje me doi a alma quando se fala da NR750.
    Recalcamentos claros da minha juventude..
    Horas a fio a sonhar com esta mota. Devo ter sido um dos muitos que desbravou toda a informação possivel deste modelo. Mas os 10 000 Contos anunciados selecionava e muito os compradores.

    Abraço
    Filipe Lage

    ResponderEliminar